Maria Papanikolaou Atina merkezli bir heykeltraş - sanatçıdır . Maria Papanikolaou Vital Space takımının son üyesidir. Vital Space çağımızın en acil sorunları hakkında daha derin bir farkındalık yaratmak ve sanata ulaşmak ve dünya çapında daha geniş bir kitleye etkilemek için sanatın nasıl kullanılabileceğini hedeflemektedir. Kısacası Vital Space dünyayı değiştirmek için sanatın gücü inancı üzerine kuruludur. Maria Papanikolaou 'da üyesi olduğu bu takımın felsefesini eserlerine yansıtmıştır .
Ulusal & Kapodistrian Üniversitesinde 2000 - 2005 yılları arasında Hukuk okumuştur. 2008 yılında Edebiyat Fakültesi lisans edinme programını tamamlamıştır . Kraliyet Sanat Akademisi'nde Güzel Sanatlar okumak için 2004 yılında Hollanda'ya gitmiştir. Güzel sanatlar mastırını Yunanistan'da Güzel Sanatlar Üstün Okulunda 2009 - 2011 yılları arasında tamamlamıştır.
Yunanistan ve Hollanda'da çeşitli sergilerde yer almıştır. Çalışmalarında genel olarak hapishane ve kaçış temasını kullanmıştır.
Maria Papanikolaou ' nun etkilendiğim projesi ise Prisondur.Sanatçı bu projeyi 2008 yılında yapmıştır.Proje tek bir hapishane hücresi görsel eserin kopyasına dayalı performans sanatı ve video enstalasyonudur. Sanatçı burada üç boyutlu hapishane hücresi inşa ediyor.Bu hapishane hücresi boyutları 2,5m x 2,5m x 3m dir. Sanatçı yeniden bu imajı arkadaki projeksiyonu kullanarak yansıtmıştır. Her iki hücrede birbirleriyle etkileşim halindedirler. Performansın sonunda her ikiside hücrelerinden çıkabilmiştir. Performans gösterisinin sonunda her iki hücreninde boş olduğu görüntüler gösterilmiştir.Gerçek olan ve sanal olan iki hücreyi yanyana koyarak sanatçının yorumlamaya çalıştığı , farklılıklar , ve benzerlikler arasında sınır olmakla birlikte sanatçı bunu iki şıkta açıklamış ;
a ) hapsedilme duygusu bir kişi için yaşamının olmadığını , esir tutulduğunu ve çaresiz olduğunu hissetmek ve
b) zorunlu hapis kuralı.
Proje süreci 21 dakikadan oluşmaktadır . Projede kullanılan malzemeler ise ahşap , metal ve
kumaştır. Benim bu projede etkilendiğim nokta , projedeki demir parmaklıkların kişinin üstünde oluşturduğu psikolojik baskı ve kendini çaresiz hissedip ne yapacağını bilememe durumudur. Projede de görüldüğü gibi kişinin esir bulunduğu hapishane kapısı kilitli olmamasına
rağmen o an ki bunalım ve parmaklıkların üstünde oluşturduğu baskıdan dolayı hapsedilen
kişi bunu oldukça geç farkediyor. Kendi projemde de amaçlarımdan birisi Prison projesinden ilham alarak kullandığım oldukça büyük parmaklıklar ve genel olarak bilinen hapishane
temalı kıyafetlerde ki siyah beyaz şeritleri parmaklıkların üstünde kullanarak insanların geçebilecekleri bu geniş geçitten geçerlerken gösterebilecekleri tepkiler , ruh halleri ve
psikolojik olarak ne hissettiklerini analiz edebilmektir.
a ) hapsedilme duygusu bir kişi için yaşamının olmadığını , esir tutulduğunu ve çaresiz olduğunu hissetmek ve
b) zorunlu hapis kuralı.
Proje süreci 21 dakikadan oluşmaktadır . Projede kullanılan malzemeler ise ahşap , metal ve
kumaştır. Benim bu projede etkilendiğim nokta , projedeki demir parmaklıkların kişinin üstünde oluşturduğu psikolojik baskı ve kendini çaresiz hissedip ne yapacağını bilememe durumudur. Projede de görüldüğü gibi kişinin esir bulunduğu hapishane kapısı kilitli olmamasına
rağmen o an ki bunalım ve parmaklıkların üstünde oluşturduğu baskıdan dolayı hapsedilen
kişi bunu oldukça geç farkediyor. Kendi projemde de amaçlarımdan birisi Prison projesinden ilham alarak kullandığım oldukça büyük parmaklıklar ve genel olarak bilinen hapishane
temalı kıyafetlerde ki siyah beyaz şeritleri parmaklıkların üstünde kullanarak insanların geçebilecekleri bu geniş geçitten geçerlerken gösterebilecekleri tepkiler , ruh halleri ve
psikolojik olarak ne hissettiklerini analiz edebilmektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder